De procedure van het aanmelden en opsturen van reparaties is als volgt:
Klachtomschrijving
Een belangrijk onderdeel op het formulier is een duidelijke klachtomschrijving. Veel voorkomende misverstanden zijn bijvoorbeeld;
Indien de klacht niet door SDC wordt geconstateerd zullen wij €25,- aan onderzoekskosten in rekening moeten brengen, ook al valt het product onder garantie.
Belangrijk hierbij is ook dat het product inclusief accessoires ter reparatie wordt opgestuurd. In het geval van handsets dus inclusief accu, deurposten inclusief voeding, etc.
Prijsopgave (P.O.)
Indien de reparatiekosten van een product lager zijn dan €100,- of 40% van de actuele verkoopadviesprijs, dan zal het product direct gerepareerd worden. Reparatiekosten hoger dan € 100,- of 40% van de verkoopadvies prijs zullen altijd middels een prijsopgave gemeld worden.
DOA
De term DOA (Dead On Arrival) zorgt soms voor misverstanden. Wij willen u dan ook vragen om in het geval van een DOA niet alleen 'DOA' op het formulier te vermelden, maar alsnog de exacte klachtomschrijving te geven. Bijvoorbeeld een nieuwe handset waarbij een toets het niet doet is in feite een DOA, maar dit kan tijdens het testen bij SDC helaas over het hoofd worden gezien.
Let wel op, voor de DOA-procedure geldt een termijn tot 10 dagen na factuurdatum.
Garantie
De garantietermijn gaat in vanaf de factuurdatum zoals vermeld op de factuur die u van SDC heeft ontvangen. Indien u garantie wilt claimen is een kopie van de factuur vereist. Dan kunnen wij, indien van toepassing, sneller een reparatie uitvoeren of een vervangend product leveren.