Het einde van de Cloud voor Gigaset SmartHome
Deel dit bericht:

Het faillissement van Gigaset heeft gevolgen voor gebruikers van Smart Home/Care-producten en de bijbehorende netwerksensoren en -apparaten. De apps die nodig zijn voor deze hardware zullen binnenkort niet langer functioneren.

Na eerdere berichtgeving over de overname van Gigaset door SNOM Solutions GmbH, wordt nu bekend dat er gevolgens zijn voor de Smart Home/Cade-producten. Gigaset heeft vanwege financiële problemen moeten stoppen met de clouddiensten voor deze producten. Ook de camera-servicepakketten zullen deze week offline gaan. Het bedrijf heeft aangekondigd geen verantwoordelijkheid te nemen voor de terugname van Smart Home/Care-apparatuur.

Het stopzetten van de clouddiensten benadrukt de kwetsbaarheid van met internet verbonden producten; hun functionaliteit is sterk afhankelijk van beschikbare cloudservices. Gelukkig blijven de dect-telefoons van Gigaset, ondergebracht bij Gigaset Communications, nog wel bruikbaar, aangezien deze activiteiten zijn overgenomen door Vtech uit Hongkong.

Ondanks gedegen inspanningen en ondersteuning van ervaren experts in fusies en overnames, slaagde Gigaset er niet in een alternatieve koper te vinden voor de Smart Home/Care-activiteiten, zo verklaarde het bedrijf.

De clouddiensten van de Smart Home/Care-producten worden per 29 maart 2024 beëindigd.